nienkevanmaris

30 april 2014 | Kuala Lumpur [deel 1]

Deze 8-daagse trip klinkt als vakantie en ik kan dan ook niet wachten!!! Totdat ik de weerberichten zie: weercijfer 1 voor alle dagen... Wel bij een temperatuur van 35 graden, maar ik weet toch niet wat ik moet verwachten...
Wederom op pad met een veel te zware koffer dus, want ik ben op ALLES voorbereid.

We gaan met een groter toestel heen en een kleiner toestel terug, dus eigenlijk ben ik samen met mijn maat een toevoeging aan de crew. Wij hebben dan ook als enige een 8-daagse, de rest een 7-daagse.
Tijdens het verblijf moeten we ook nog een dagje op en neer vliegen naar Jakarta. Maar eerst 72u genieten!!!

Aan boord komt een van de Co's naar mijn galley als mijn maat "af" is, ofwel hij slaapt. Met de Co spreek ik al af dat we in ieder geval de stad nog in gaan na aankomst. Hij weet dat de Coco ook mee gaat. Mooi, dat is alvast met zijn drieën. We zijn namelijk rond 17u in het hotel en als ik dan ga slapen, lig ik om 3u 's nachts naar het plafond te staren. Dan haal ik liever door. Dat beviel me ook prima in Singapore...

Om 19u gaat er een bus vanaf het hotel de stad in. We zitten ongeveer een uur rijden van de stad, dus drie keer per dag gaat er een shuttle-bus. Dat is natuurlijk top geregeld.
Als ik beneden kom voor de bus regent het echt pijpenstelen. Ik heb dan ook maar een jasje meegenomen, want ik weet niet wat ik kan verwachten.
Uiteindelijk zitten we met een heel groot deel van de crew: de andere Co heeft zijn vrouw en drie kinderen bij zich en de Purser haar man en dochter. En dan zijn we nog met drie man cabine en twee man cockpit.
Uiteraard hebben de gezinnen een ander plan dan de rest, maar toch; met een groep van vijf man op pad op de eerste avond schijnt toch vrij uitzonderlijk te zijn. Ik vind het gezellig!!! Ik ben wel de enige vrouw, dus ik dribbel braaf achter mijn mannen aan. Gelukkig is het droog als we in de stad aankomen.

We gaan eten bij een Thais restaurant, lekker buiten. De temperatuur is fantastisch!!!! Ik loop echt voor joker te sjouwen met mijn jas. Beginnersfoutje...
Een van de CA's die mee is, heeft een relatie gehad met een Thaise, dus we laten het bestellen voor de tafel eigenlijk gemakshalve aan hem over. En dat blijkt een prima beslissing. We zitten heerlijk te smikkelen en het is ontzettend gezellig. Als enige vrouw ben ik al snel "een van de jongens", met bijbehorende verhalen die ik om mijn oren krijg. Ik kan er erg om lachen...

De bus van 23u terug halen we niet, dus we besluiten dan ook maar door te gaan en we gaan nog stappen... We belanden in de bekende tent The Beach, met het aquarium met haaien boven de bar. Altijd leuk, al is de band die er speelt niet briljant. Waar ik vooral erg blij om ben, is dat ik een jurkje aangetrokken heb, want ik kom op zo'n "gat in de vloer"-toilet terecht en daar ben ik echt niet goed in...
Aangezien we toch een lange dag gemaakt hebben, gaan we op tijd terug naar het hotel. We proppen ons met vijven in een "teksi" en gaan zo terug naar het hotel. Nu lig ik ook om 3u naar het plafond te kijken in mijn bed, alleen weet ik nu zeker dat ik nog wel kan slapen....

Ik heb al begrepen dat iedereen de dag een beetje begint aan het zwembad en meestal dan de bus pakt van 15.30u naar de stad. Dus als ik wakker word, nestel ik me met bikini aan het zwembad. De groep collega's wordt steeds groter.
De Co waar ik gister al mee op pad was, stelt voor om bij een bepaald restaurant te gaan eten. Gezellig, alleen gaat een deel daar naartoe vanaf het hotel en een deel gaat vanuit de stad. Ach, het ligt toch mooi in het midden...
Ik ga met de bus van 15.30u de stad in en met twee collega's verkennen we een stukje van de stad. Ik ben op missie, want ik heb gehoord van de winkel Vincci, waar je voor heel weinig gave schoenen kunt kopen. Mijn collega wijst de winkel en het is vreselijk!!! Het is sale en alles ligt opgestapeld op één grote hoop, waar ik niets meer in kan vinden. Beetje jammer.... Nou ja, alsof ik ècht nieuwe schoenen nodig heb.... In de mall komen we ook nog winkeltjes tegen waar ze echt wel de meest lelijke schoenen ooit hebben. Maar ze zijn zo briljant, dat ze een foto waard zijn, geen aankoop...

Op een gegeven moment splitsen we op, want ik ga met een collega naar een massagetent en een andere collega wil verder shoppen.
Gelukkig heb ik mijn telefoonnummer aan de Co gegeven, want het restaurant blijkt vol te zijn: 1 mei is een feestdag... We spreken dus af dat zij gewoon met de bus van 19u komen en dan eten we in de stad. Beetje jammer dat wij als groep niet meer compleet zijn, anders hadden we extra tijd gehad om die massage te doen. Maar goed, we kunnen toch een fijne nek-schouder-rug massage laten doen.
Op de afgesproken tijd ontmoeten we dus onze collega weer en vertellen van de gewijzigde plannen.
Om de tijd zoet te brengen, gaan we even naar een winkelcentrum met alleen maar electronica. Ik heb nog nooit zo veel bij elkaar gezien. Hier hadden we moeten draaien voor Smartlife!!!

Als de rest van de crew ook gearriveerd is, gaan we met zijn 8-en Vietnamees eten. Er wordt ook weer voor de tafel besteld en het is ook weer heerlijk en gezellig.
Na het eten gaan we met zijn zessen nog verder om wat te gaan drinken. Nu zijn de mannen echter in de minderheid: de Co en Coco zijn op stap met vier dames... Ik hoor ze niet klagen...
We gaan naar de Luna Bar, waarvandaan we de Petronas-Towers mooi kunnen zien. We zitten heerlijk in een raam, waar je niet te veel hoogtevrees moet hebben: er zit alleen glas en je kijkt vanaf de 34e verdieping zo naar beneden... In het midden is een groot zwembad, dat niet gebruikt mag worden. Ook de dansvloer wordt niet gebruikt, behalve tijdens 2 nummers van Michael Jackson. Daar zijn ze hier in Maleisië nog steeds dól op!!!

We willen nog naar de andere bar, Sky Bar, die nóg beter zicht heeft op de torens, maar als we daar aankomen, blijkt hij al dicht te zijn. Het is donderdagavond en dat is duidelijk geen stapavond. Dus we gaan met zijn 6-en weer terug naar de tent van gisteren. Alleen vanavond is er geen foute band, maar gewoon een DJ die lekker draait. Commerciële troep, altijd lekker!!! We krijgen een tafel en blijven tot de tent sluit. En dan met zijn 6-en in 1 taxi terug naar het hotel. Ritje van een uur is best lang als je opgefrot in een auto zit, maar ook heel grappig.